Praca marzeń w Muzeum Polskiej Wódki.

Karolina Latus, Krzysztof Drągowski, 22 Marzec 2018
Praca marzeń w Muzeum Polskiej Wódki.

Cały wywiad zapoczątkował krótki news, który miałam okazję usłyszeć w radio Eska jadąc autem do biura. Podobno człowiek zapamiętuje dużo lepiej przez skojarzenia. News brzmiał: Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie poszukuje pracowników. Dokładniej chodziło o stanowisko kierownika muzeum, niekoniecznie testera, jednak to skojarzenie wywołało pewien związek przyczynowo-skutkowy.

 

Po przyjeździe do biura, od razu opowiedziałam o tym swojemu zespołowi i wspólnie stwierdziliśmy, że minęliśmy się z powołaniem, zamykamy agencję i idziemy pracować w Muzeum Polskiej Wódki!

 

Pół żartem, pół serio, jednak puściliśmy informację o pracy marzeń dalej, a dokładniej na fanpage Krawcowej Rekrutacji. Bardzo szybko zdaliśmy sobie sprawę, że nie tylko nas ujęła ta historia, ale również naszych stałych obserwatorów z branży i nie tylko. Wtedy zaczęła się dyskusja, fala skojarzeń i domysłów, jak może wyglądać praca w takim miejscu i przede wszystkim, czy częścią procesu rekrutacji jest test .

 

Nie będziemy ukrywać, był pomysł, żeby aplikować i zobaczyć jak wygląda to od środka, jednak groziło to utraceniem kapitału ludzkiego firmy, przecież mówimy o pracy marzeń.

Dlatego bez namysłu stwierdziliśmy, skontaktujemy się bezpośrednio z Muzeum Polskiej Wódki i zapytamy, jak to faktycznie jest.

 

Jeżeli jesteś ciekawy, co usłyszeliśmy w odpowiedzi, koniecznie zapoznaj się z całością wywiadu.

 

Wywiad przeprowadziła: Karolina Latus - Krawcowa Rekrutacji.

Rozmawia z: Krzysztof Drągowski – Dyrektor Zarządzający Muzeum Polskiej Wódki.

 

 

1. Od publikacji ogłoszenia minął już pewien czas, dlatego w ramach wstępu zapytam, czy znaleźliście już kierownika muzeum?

Rekrutacja na to stanowisko spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Otrzymaliśmy wiele ciekawych zgłoszeń, które obecnie przeglądamy i kontaktujemy się z wybranymi osobami. Na tę chwile mogę zdradzić, że jesteśmy na finalnym etapie podejmowania decyzji. Z pewnością poinformujemy, kto dostał „pracę marzeń”– bo właśnie tak media określały stanowisko kierownika w pierwszym na świecie Muzeum Polskiej Wódki.

 

 

2. Jakie kompetencje musi posiadać osoba na tym stanowisku?

Szukając osób do zespołu zwracam uwagę na charakter danego kandydata i pasję, z jaką podchodzi do tematu pracy w Muzeum Polskiej Wódki. Charyzma, błysk w oczach, gdy opowiada o muzeum i pewność siebie są konieczne, żeby być w naszym zespole. Nie mniej ważne jest doświadczenie. Szukamy osób, które potrafią samodzielnie zarządzać i koordynować pracę zespołu, które mają doświadczenie w pracy w obszarach kultury i rozrywki, które rozumieją, co oznaczają najwyższe standardy obsługi gości i wreszcie takie, które będą wzorem do naśladowania dla innych pracowników.

 

3. Gdzie szukacie swoich kandydatów na to stanowisko? Które kanały dotarcia sprawdzają się najlepiej?

Muzeum jest bardzo nowoczesnym obiektem, dlatego też do rekrutacji używamy kanałów komunikacji idących z duchem czasów. Mam na myśli portal Pracuj.pl, stronę Muzeum Polskiej Wódki, nasz fanpage na Facebooku oraz „word of mouth” marketing. Na Facebooku mamy już ponad 32 000 fanów, także dotarcie do ciekawych i zainteresowanych tematem osób jest olbrzymie. Ilość zgłoszeń ze strony muzeum oraz z portalu rekrutacyjnego przerosła nasze najśmielsze oczekiwania! Dostaliśmy kilka tysięcy aplikacji!

 

 

4. Czym wyróżniać się musi każdy pracownik Muzeum Polskiej Wódki? Czy posiada pewną wyjątkową cechę, która pozwala na podjęcie „pracy marzeń”?

Jak już wspomniałem, szukamy ludzi z pasją, z błyskiem w oku, charyzmą, którzy będą wzorem do naśladowania dla innych. Muzeum Polskiej Wódki będzie miejscem wyjątkowym nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Pozwoli nam ono pokazać historię, proces produkcji oraz współczesną kulturę serwowania naszego narodowego trunku, a taką wiedzę muszą przekazywać najlepsi z najlepszych.

 

 

5. Jedno z najczęściej zadawanych pytań w Internecie brzmi: „Czy rozmowa rekrutacyjna składa się między innymi z części praktycznej?”. Podobno wszędzie można doszukać się ziarnka prawdy. Zatem czy istnieje test, którego podjąć się musi kandydat? Czy musi on posiadać już pewien kontakt z tak zwanym foodpairingiem?

To chyba najczęściej przewijający się wątek w mediach i komentarzach zamieszczanych w Internecie. Dlatego wszystkim osobom, które są ciekawe odpowiedzi, wyjaśniam – rekrutacja w Muzeum Polskiej Wódki ma standardową formułę i nie obejmuje testów z degustacją, a od kandydatów oczekujemy najwyższego poziomu profesjonalizmu.

Obecnie na fanpage’u muzeum opublikowany jest quiz, w którym można sprawdzić, jakie stanowisko najbardziej pasuje do danej osoby. Test to oczywiście tylko zabawa, ale na jego końcu umieściliśmy link do strony rekrutacyjnej. Jeżeli ktoś stwierdzi, że jest to praca dla niego, to zapraszamy. W ten sposób, w formie zabawy, również chcemy zwiększyć szanse na kontakt z ciekawymi kandydatami.

 

 

6. Jak powszechnie panujące stereotypy, skojarzenia wpływają na Wasz proces rekrutacji? Czy zdarzają się aplikacje, CV złożone tylko dla przysłowiowego żartu?

Nie, osoby przysyłające nam swoje aplikacje poważnie rozważają pracę w naszym muzeum. Chcą dołączyć do nowego i ciekawego zespołu, będącego częścią tego wyjątkowego miejsca. Większość kandydatów na co dzień pracuje z ludźmi w muzeach, ośrodkach kulturalnych lub obiektach związanych z branżą alkoholową lub rozrywkową. Szukamy ludzi, którzy swoim profesjonalizmem i doświadczeniem będą nieocenioną wartością dodaną dla naszego muzeum.

 

7. Jaka historia kryje się za lokalizacją muzeum? Czy adres jakim jest „Plac Konesera” to przypadek? Czy wyjątkowość miejsca ma bezpośredni wpływ na rekrutację?

Muzeum Polskiej Wódki powstaje w zabytkowym budynku rektyfikacji na terenie dawnej wytwórni wódek „Koneser” na warszawskiej Pradze-Północ. Dokładniej to działka pomiędzy ulicami Ząbkowską, Markowską, Białostocką i Nieporęcką. Ten adres zyskał niedawno nową nazwę – Plac Konesera ze względu na historyczne znaczenie tego miejsca.

Nasze muzeum jest pierwszym takim obiektem na świecie, poświęconym wyłącznie polskiej wódce, którego celem jest propagowanie wiedzy o historii, tradycji i kulturze picia tego trunku w atrakcyjny, nowoczesny i interesujący sposób. Wierzymy, że goście oprócz zwiedzania wezmą udział w modułach szkoleniowych o polskiej wódce poświęconych przygotowywaniu drinków, foodpairingowi oraz wielu innym tematom. Przyznaję, że wyjątkowość tego miejsca przekłada się na liczbę nadesłanych zgłoszeń, dzięki czemu możemy wybierać spośród naprawdę interesujących osób. Myślę, że zgodnie z naszym założeniem w zespole muzeum znajdą się prawdziwi pasjonaci, którzy będą potrafili się tą pasją dzielić i stworzą atrakcję turystyczną na najwyższym poziomie, o czym zwiedzający będą mogli przekonać się już w połowie czerwca. Gorąco zapraszam!

 

 

 

Bardzo dziękuję zespołowi Muzeum Polskiej Wódki za poświęcony czas i przede wszystkim za pozytywne podejście do tematu, udaną współpracę oraz wyczerpujące odpowiedzi na pytania.  

 

 

Więcej ogłoszeń o pracę marzeń znajdziecie w zakładce kariera.

 

 

 

 

Krzysztof Drągowski

Dyrektor Zarządzający Muzeum Polskiej Wódki. Odpowiadać będzie za zarządzanie obiektem, a także za jego promocję w Polsce i za granicą. Doświadczenie zdobył współpracując z takimi markami jak:

Coca-Cola Company, Coca-Cola HBC Polska, Accor Hotels (ORBIS SA), Olympic Entertainment Group, Klub Polskiej Rady Biznesu oraz Restauracja Amber. W chwilach relaksu instruktor nurkowania na Bali i Malediwach. Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek.

 
 

Krawcowa Rekrutacji

Karolina Latus, znana również jako Krawcowa Rekrutacji. Od 8 lat z sukcesami prowadzi kreatywną agencję zatrudnienia CRAFTS w Polsce. Certyfikowany asesor, HR Business Partner, Trener i Coach. Mentor w programie „Mentoring Działania” na Uniwersytecie Warszawskim. Pomysłodawca i organizator konferencji HR na Deser oraz autorka programu "Mentoring Rekrutacyjny". W wolnych chwilach zdobywa najwyższe szczyty gór i goni kangury w Australii.

 

Redakcja i kontakt: Izabela Lesiewicz

Specjalista ds. Social Media i PR. 

powrót