5 sposobów jak pokonać strach przed wystąpieniami publicznymi.

Karolina Latus, 11 Listopad 2017
5 sposobów jak pokonać strach przed wystąpieniami publicznymi.

1) Przed wystąpieniem wykonaj jakieś ćwiczenie, które spali adrenalinę. Jeśli idziesz na rozmowę o pracę, wejdź np. po schodach zamiast wjeżdżać windą. 
2) Jeśli wychodzisz z nowym tematem lub jest to Twoje pierwsze doświadczenie wystąp na próbę przed znajomymi z dokładnie tym samym materiałem. Uwierz – nie przytrafi Ci się nic gorszego niż szydera ze strony znajomych 
3) Na pół godziny przed wystąpieniem wypij dużo wody. Nie pij natomiast kawy, soków, które źle wpływają na struny głosowe. 
Picie uspokaja, ale też niweluje ewentualną suchość w ustach w momencie stresu.  
4) Zadaj sobie pytanie: co najgorszego i co najlepszego może się stać jeśli wystąpisz. 
Nawet jeśli się zestresujesz, to Twoja głowa to wyolbrzymia. Reszta nie będzie o tym pamiętać już następnego dnia, albo wcale nie będzie zaprzątać tym sobie głowy. 
Jeśli natomiast pójdzie Ci fantastycznie – sława, chwała i splendor do końca życia gwarantowane  
5) Jeśli już się zestresujesz na scenie miej pod ręką jakiś film, który będziesz mógł puścić w dowolnym momencie - w tym czasie uspokoisz się, napijesz wody, pooddychasz głęboko. 

Na pewno praktyka czyni mistrza  Jeśli przez pieć kolejnych wystąpień publiczność nie pożarła nas i nie wypluła, tzn że w trakcie szóstego wystąpienia też nic złego nam nie grozi  Tak jest ze wszystkimi nowymi doświadczeniami. Na początku przerażają, aby później sprawiać mnóstwo przyjemności.

powrót